Ως Δήμαρχος Αρταίων, σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο του Δήμου Αρταίων. Η πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας, θα σας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για τις υπηρεσίες του Δήμου, τα τελευταία νέα, τις δράσεις, τις πρωτοβουλίες και τον προγραμματισμό μας, καθώς και ενδιαφέρον υλικό για την ιστορία του Δήμου, στοιχεία για την σύγχρονη οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική εικόνα του. Ο Δήμος Αρταίων
αποτελείται από τις Δ.Ε. Άρτας, Αμβρακικού, Βλαχερνών, Ξηροβουνίου και Φιλοθέης. Έδρα του Δήμου είναι η πόλη της Άρτας η οποία είναι χτισμένη αμφιθεατρικά, δίπλα στον ποταμό Άραχθο. Το ξακουστό γεφύρι, σήμα κατατεθέν της πόλης, ενώνει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της.
 Αρχείο Ειδήσεων
  • Ιούνιος 2017
  • Μάιος 2017
  • Απρίλιος 2017
  • Μάρτιος 2017
  • Φεβρουάριος 2017
  • Ιανουάριος 2017
  • Δεκέμβριος 2016
  • Νοέμβριος 2016
  • Οκτώβριος 2016
  • Σεπτέμβριος 2016
  • Αύγουστος 2016
  • Ιούλιος 2016
  • Ιούνιος 2016
  • Μάιος 2016
  • Απρίλιος 2016
  • Μάρτιος 2016
  • Φεβρουάριος 2016
  • Ιανουάριος 2016
  • Δεκέμβριος 2015
  • Νοέμβριος 2015
  • Οκτώβριος 2015
  • Σεπτέμβριος 2015
  • Αύγουστος 2015
  • Ιούλιος 2015
  • Ιούνιος 2015
  • Μάιος 2015
  • Απρίλιος 2015
  • Μάρτιος 2015
  • Φεβρουάριος 2015
  • Ιανουάριος 2015
  • Δεκέμβριος 2014
  • Νοέμβριος 2014
  • Οκτώβριος 2014
  • Σεπτέμβριος 2014
  • Αύγουστος 2014
  • Ιούλιος 2014
  • Ιούνιος 2014
  • Μάιος 2014
  • Απρίλιος 2014
  • Μάρτιος 2014
  • Φεβρουάριος 2014
  • Ιανουάριος 2014
  • Δεκέμβριος 2013
  • Νοέμβριος 2013
  • Οκτώβριος 2013
  • Σεπτέμβριος 2013
  • Αύγουστος 2013
  • Ιούλιος 2013
  • Ιούνιος 2013
  • Μάιος 2013
  • Απρίλιος 2013
  • Μάρτιος 2013
  • Φεβρουάριος 2013
  • Ιανουάριος 2013
  • ΤΑ ΝΕΑ
     Δελτίο τύπου Χρ. Γκόκα για ομιλία σε Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας  [22.1.13]
     
    Ομιλία βουλευτή Άρτας Χρήστου Γκόκα, ως ΕΙΣΗΓΗΤΗ του ΠΑΣΟΚ, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Για την ιδιαίτερη σημασία που κατέχει ο τομέας της Παιδείας στην ανάπτυξη και την πρόοδο της χώρας, καθώς και τον σπουδαίο ρόλο που διαδραματίζει «με τη γνώση, την κατάρτιση που μπορεί να καλλιεργήσει, με την ειδικότερη αλλά και την ευρύτερη έννοια της απόκτησης προσόντων, δυνατοτήτων, εφοδίων για την κοινωνική ζωή και την επαγγελματική σταδιοδρομία καθενός», κάνει λόγο ο βουλευτής Χρήστος Γκόκας, ως εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, με αφορμή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις».
    Αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ευαίσθητος χώρος της παιδείας υπογραμμίζει πως «χρειάζονται βελτιώσεις και προσαρμογές στα πλαίσια ενός σταθερού εκπαιδευτικού συστήματος που θα δίνει ίσες δυνατότητες και ευκαιρίες για όλους, σε ένα χώρο απαλλαγμένο από φαινόμενα που εμποδίζουν τη λειτουργία του και την αποστολή του» και συμπληρώνει πως στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητη «η συνεννόηση, η ευρύτερη δυνατή ενότητα και σύγκλιση» για τη βελτίωση και την αναβάθμιση της παιδείας.
    Ειδικότερα, στην ομιλία του ο βουλευτής αναφέρεται και τοποθετείται σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που καλύπτουν μια σειρά από ζητήματα πρωτοβάθμιας μέχρι και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως επίσης και σε θέματα που σχετίζονται με την επιβράβευση διακριθέντων αθλητών.
    Μεταξύ όλων αυτών, ιδιαίτερη αναφορά κάνει στο θέμα των μετεγγραφών στα πανεπιστήμια, επισημαίνοντας ότι υπάρχει πρόβλημα, ιδιαίτερα στην τρέχουσα συγκυρία, καθώς και ότι αυτό δεν αντιμετωπίζεται ολοκληρωτικά με την προωθούμενη ρύθμιση, που κατ’ αρχήν αφορά τους φετινούς πρωτοετείς φοιτητές. Ζητά από τον Υπουργό να εξετάσει στο πλαίσιο αυτό, ως ένα εναλλακτικό τρόπο στήριξης των φοιτητών και της φοιτητικής μέριμνας, την πρόταση που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ για τη χορήγηση υποτροφιών εκπαιδευτικής αλληλεγγύης. Υποτροφίες που στοχεύουν στην εξυπηρέτηση των φοιτητών που έχουν ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης στο ξεκίνημα ή κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Ο συνδυασμός των δύο προτάσεων μπορεί να οδηγήσει σε μονιμότερη λύση δίνοντας την ευκαιρία να σπουδάσουν και τα παιδιά οικογενειών με οικονομικές δυσχέρειες.
    Επίσης, όσον αφορά στο θέμα της επιβράβευσης διακριθέντων αθλητών τονίζει την ανάγκη να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και να εξεταστεί κάτω από ένα γενικότερο και ολοκληρωμένο πλαίσιο σχεδιασμού ώστε να αποφευχθούν ρυθμίσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε φαινόμενα κατάχρησης προνομίων και που μπορούν να περάσουν λάθος μηνύματα για τον αθλητισμό και την παιδεία. Για το θέμα αυτό ο βουλευτής κατέθεσε και μια «ξεχωριστή» πρόταση, η οποία έγινε δεκτή από τον Υπουργό Παιδείας, προκειμένου να θεσπιστεί και η επιβράβευση ιδιαίτερων περιπτώσεων, πέραν αυτών του αθλητισμού, που αφορούν διακρίσεις πάνω σε γενικότερα γνωστικά και επιστημονικά αντικείμενα, όπως διακρίσεις στην Μαθητική Ολυμπιάδα ή στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για νέους επιστήμονες.
    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
    «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αποτελεί βασική παράμετρο της νέας προσπάθειας της αρχής για τη νέα πορεία της χώρας μας προς την πρόοδο και την ανάπτυξη ο τομέας της παιδείας. Με τη γνώση, την κατάρτιση που μπορεί να καλλιεργήσει, με την ειδικότερη αλλά και ευρύτερη έννοια της απόκτησης προσόντων, δυνατοτήτων, εφοδίων για την κοινωνική ζωή και την επαγγελματική σταδιοδρομία του καθενός.
    Πάντα οι συζητήσεις και τα θέματα παιδείας προκαλούν, και δικαιολογημένα, ευρύτερο ενδιαφέρον γιατί έχουν να κάνουν ως επί το πλείστον με τη νέα γενιά και την προοπτική της, με το βασικό δικαίωμα που κάθε πολίτης, ανεξαρτήτως ηλικίας, έχει στη μόρφωση και στην επιμόρφωση, που δεν γνωρίζει κανενός είδους όρια. Η παιδεία σε όλα τα επίπεδα έχει πάντα ανοικτά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίζονται. Χρειάζονται βελτιώσεις και προσαρμογές αλλά στα πλαίσια ενός σταθερού εκπαιδευτικού συστήματος που θα δίνει ίσες δυνατότητες και ευκαιρίες για όλους σε ένα χώρο απαλλαγμένο από αλλότριες καταστάσεις και φαινόμενα που εμποδίζουν τη λειτουργία του και την αποστολή του. Ένας χώρος χωρίς βίαιες ενέργειες, χωρίς σκουπίδια, χωρίς αυθαιρεσίες.
    Είναι αυτονόητο ότι όταν μιλάμε για την παιδεία πρόκειται για ζήτημα εθνικής σημασίας στο οποίο είναι απαραίτητη η συνεννόηση, η ευρύτερη δυνατή ενότητα και σύγκλιση για βελτιώσεις και αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα του ευαίσθητου και σημαντικού αυτού τομέα. Αυτό πρέπει να είναι το πνεύμα με το οποίο, κατά τη γνώμη μας, πρέπει να προσεγγίζουμε οτιδήποτε πρέπει να νομοθετηθεί για την αποτελεσματικότερη υλοποίηση στόχων που αφορούν στο χώρο της παιδείας στα πλαίσια του ευρύτερου πλαισίου για την ανασυγκρότηση της χώρας μας.
    Οι κυριότερες διατάξεις του νομοσχεδίου και οι βασικοί άξονές του είναι οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται και αφορούν τους νέους φορείς που δημιουργούνται. Δηλαδή το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού καθώς και άλλες διατάξεις.
    Για τους Οργανισμούς που προαναφέρθηκαν καθορίζονται οι απαραίτητες λεπτομέρειες για την υλοποίηση της διαδικασίας σύστασης τους καθώς και λεπτομέρειες οι οποίες σχετίζονται με τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας τους. Αυτοί οι Οργανισμοί που έχουν δημιουργηθεί δια μέσου συγχωνεύσεων από άλλους φορείς με συναφή αντικείμενα συγκεντρώνουν όλες τις αρμοδιότητες των επιμέρους φορέων τους. Οι λόγοι της συγχώνευσης είναι προφανείς και εξυπηρετούν την ανάγκη για εξορθολογισμό, για την καλύτερη οργάνωση και διαχείριση των διαφόρων αρμοδιοτήτων, συμβάλλοντας στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των στόχων και του έργου τους.
    Επιπλέον, οι νέοι φορείς επωμίζονται, όπως αναφέρθηκε ήδη, ως νέα αρμοδιότητα που είναι και η μόνη, την αξιοποίηση των σημαντικών περιουσιακών στοιχείων. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν όπως αυτοί κρίνουν καλύτερα την περιουσία των συγχωνευόμενων φορέων που έχουν απορροφήσει. Τα έσοδα που θα προκύπτουν θα αποτελούν πόρους του κάθε οργανισμού και θα μπορούν να προορίζονται για την κάλυψη των όποιων δαπανών του. Η ρύθμιση αυτή για εμάς κρίνεται θετική καθώς με αυτό τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί οικονομική αυτοτέλεια επί της ουσίας, αφού μειώνεται ο βαθμός εξάρτησης από την όποια κρατική επιχορήγηση.
    Το υπόλοιπο νομοσχέδιο περιλαμβάνει άρθρα των οποίων οι διατάξεις ρυθμίζουν θέματα του Υπουργείου Παιδείας και ειδικότερα θέματα των ΑΕΙ, της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμόρφωσης, του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, διατάξεις για τις επιβραβεύσεις διακριθέντων αθλητών και θέματα που αναφέρονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
    Θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για όλα αυτά τα θέματα και να τοποθετηθούμε αναλυτικότερα και κατά τη συζήτηση επί των άρθρων.
    Σήμερα, στη συζήτησή μας επί της αρχής θα αναφερθώ σε ορισμένα βασικά θέματα και σε κάποια σημεία που θα θέλαμε να προσέξουμε ή να συζητήσουμε.
    Είναι σίγουρα σημαντικός ο ρόλος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για τη στήριξη στη νέα γενιά με τον εφοδιασμό της με γνώσεις, ιδέες και καινοτόμες δραστηριότητες, όπως και στα θέματα που αφορούν τη μαθητική και φοιτητική μέριμνα.
    Όπως ανέφερα στην αρχή, υπάρχει αυτή η θετική –κατά την άποψή μας- αρμοδιότητα της αξιοποίησης της περιουσίας των επιμέρους φορέων που μπορεί να επιφέρει έσοδα, έτσι ώστε να περιοριστεί η χρηματοδότηση στον ελάχιστο δυνατό βαθμό, ελαφρύνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο και τον κρατικό προϋπολογισμό.
    Όσον αφορά τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, τον ΕΟΠΠΕΠ, υλοποιεί τη δραστηριότητα που αφορά τις πιστοποιήσεις, είναι πιο ευέλικτος και πιο αποτελεσματικός στην άσκηση όλων αυτών των αρμοδιοτήτων, όπως και στην αξιολόγηση και την επίβλεψη φορέων και προσώπων στα οποία προβλέπεται να ασκείται αυτός ο έλεγχος, αυτή η αρμοδιότητα.
    Οι διατάξεις που αφορούν στους σκοπούς, στα μέσα και στο πλαίσιο λειτουργίας του Οργανισμού αυτού θεωρούμε ότι ανταποκρίνονται στις ανάγκες του πεδίου στο οποίο εφαρμόζονται.
    Επίσης, προτείνουμε την ενίσχυση του σκοπού και των αρμοδιοτήτων του ΕΟΠΠΕΠ σχετικά με την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των αρμοδίων φορέων του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο μπορεί να αναλάβει και την εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών και πολιτικών στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.
    Στα υπόλοιπα κεφάλαια ρυθμίζονται διάφορα θέματα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Οι ρυθμίσεις αυτές καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα από θέματα πρωτοβάθμιας μέχρι και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και θέματα που αφορούν την επιβράβευση διακριθέντων αθλητών και άλλες διατάξεις.
    Έχουμε συζητήσει για τα πιστοποιητικά επιμόρφωσης του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμόρφωσης και τη σύνδεσή τους με την υπηρεσιακή εξέλιξη των επιμορφωμένων στις περιπτώσεις που είναι σχετικές με τα αντίστοιχα προσόντα τους, όπως και για την προβλεπόμενη κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού με την απαιτούμενη διαφάνεια που πρέπει να υπάρχει, αλλά και την πρόνοια για αποφυγή δικαιωμάτων νομιμοποίησης όσων παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες. Οπωσδήποτε οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καλύπτουν απόλυτα τα απαιτούμενα προσόντα.
    Κύριε Υπουργέ, μας προβληματίζει η συσσώρευση πολλών ρυθμίσεων-παραγράφων σε ένα άρθρο, όπως παραδείγματος χάριν το άρθρο 34 για τα ΑΕΙ. Εδώ έχουμε ζητήσει διευκρινίσεις. Έχουμε την άποψη ότι θα μπορούσαν ορισμένες διατάξεις να εξεταστούν ή να μη μείνουμε τελικά σε αυτό το νομοσχέδιο και να τις δούμε στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των ΑΕΙ και ΤΕΙ με το σχέδιο «Αθηνά» που έχετε προαναγγείλει, όπως για παράδειγμα οι διατάξεις περί μετακινήσεων.
    Ιδιαίτερα πρέπει να προσδιοριστεί ο ακριβής χρόνος ισχύος των προβλέψεων των παραγράφων 3 και 4 για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διορισμού των λεκτόρων και επίκουρων καθηγητών, αν αφορά δηλαδή τον τροποποιούμενο νόμο ή τον υπό ψήφιση νόμο.
    Γενικά, θα θέλαμε τις εξηγήσεις του κυρίου Υπουργού σε αυτό το άρθρο σε όλα τα ερωτήματα που έχουμε διατυπώσει μέχρι τη σημερινή συζήτηση, γιατί πολλές από αυτές τις διατάξεις επεκτείνουν και γενικεύουν το μεταβατικό καθεστώς του ν. 4009/2011.
    Σε σχέση με τις προσθήκες στο ίδιο άρθρο, θα σταθώ στην περίπτωση των μετεγγραφών. Κατ’ αρχήν, συμφωνούμε ότι υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα γύρω από αυτό το θέμα, κυρίως όσον αφορά την αδυναμία για οικονομικούς ή άλλους λόγους, όπως παραδείγματος χάριν για λόγους υγείας πολλών σπουδαστών να προχωρήσουν τις σπουδές τους. Πάντως, είναι μία αποσπασματική ρύθμιση. Δεν λύνει ολοκληρωτικά το πρόβλημα και την ανάγκη αυξημένης κοινωνικής προστασίας ιδιαίτερα για τους σπουδαστές που σπουδάζουν εκτός του τόπου της κατοικίας τους και τις οικογένειές τους που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις δαπάνες που χρειάζονται.
    Στην κατεύθυνση αυτή η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ έχει προτείνει και έχει καταθέσει σχετική τροπολογία για τη χορήγηση υποτροφιών εκπαιδευτικής αλληλεγγύης -που θα εξυπηρετούν τους σπουδαστές και φοιτητές που έχουν ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης στο ξεκίνημα ή κατά τη διάρκεια των σπουδών τους- επιπλέον των υποτροφιών αριστείας που δίνονται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
    Οι υποτροφίες εκπαιδευτικής αλληλεγγύης θα ανέρχονται σε 500 ευρώ μηνιαίως για όσους φοιτητές και σπουδαστές σπουδάζουν εκτός του τόπου κατοικίας τους. Πρόκειται, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για πρωτοβουλία κοινωνικής αλληλεγγύης με πνεύμα δικαιοσύνης έναντι της νέας γενιάς.
    Με το προτεινόμενο σύστημα υποτροφιών πρώτον, ενισχύονται οι φοιτητές που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Δεύτερον, συγκρατούνται οι φοιτητές στα περιφερειακά πανεπιστήμια, με σκοπό την ισόρροπη ανάπτυξη και την εξασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης και έρευνας στην ανώτατη εκπαίδευση σε όλα τα ιδρύματα.
    Τρίτον, εμπεδώνεται σταδιακά μία κουλτούρα κοινωνικής αλληλεγγύης από τις ενέργειες του κράτους, των ιδιωτών και των κοινωνικών φορέων που σε καιρό κρίσης μπορεί να εξασφαλίσουν κρίσιμους πόρους για τη στήριξη του κοινωνικού κράτους.
    Στα κριτήρια χορήγησης των υποτροφιών, τις προϋποθέσεις και τους πόρους που απαιτούνται θα αναφερθούμε στην αυριανή συζήτηση επί των άρθρων και των τροπολογιών.
    Η πρότασή μας είναι ένας εναλλακτικός τρόπος στήριξης των φοιτητών και της φοιτητικής μέριμνας και γι’ αυτό ζητάμε να συζητηθεί τόσο στο πλαίσιο της επικείμενης αναδιάρθρωσης των ΑΕΙ-ΤΕΙ, όσο και σε σχέση με την προτεινόμενη ρύθμιση. Οπότε πιστεύω, κύριε Υπουργέ, ότι θα έχουμε αύριο την ευκαιρία να έχουμε και τη δική σας θέση.
    Επίσης, στην κατ’ άρθρον συζήτηση θα τοποθετηθούμε αναλυτικότερα σε πολλά σημεία της προσθήκης της παραγράφου 19 του άρθρου 34, σε σχέση με τις μεταγραφές, όπως για το έτος μετεγγραφής, το ύψος του εισοδηματικού κριτηρίου, τα φορολογικά κριτήρια διαβίωσης, το κριτήριο ύπαρξης αδερφού ή αδερφών που επίσης σπουδάζουν -το οποίο θα πρέπει να είναι ισχυρότερο- αλλά και σε θέματα που σχετίζονται με περιπτώσεις αναπηριών του σπουδαστή ή προσώπων της οικογένειάς του.
    Μια και μιλάμε για τροπολογίες, έχουμε καταθέσει, κύριε Υπουργέ, και μία άλλη τροπολογία που αναφέρεται στο θέμα που έχει προκύψει με τους καθηγητές του Γυμνασίου Γιαννιτσών, μια τροπολογία που ρυθμίζει το ζήτημα της δικαιολόγησης απουσιών και στα γενικά λύκεια.
    Στα θέματα του άρθρου 38 και σε σχέση με την επιβράβευση διακριθέντων αθλητών, οι προτάσεις που κατατίθενται διαφέρουν σε σχέση με τις καταργηθείσες του 2008. Θεωρούμε ότι υπάρχουν κάποια ζητήματα που μπορούμε να συζητήσουμε και ίσως να τροποποιήσουμε σε αυτή τη διήμερη συζήτηση. Γενικά, θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε επί της αρχής. Έχουμε κάνει συγκεκριμένες αναφορές στη συζήτηση επί των άρθρων στην Επιτροπή και θα συνεχίσουμε στη συζήτηση της Ολομέλειας.
    Όμως πρέπει να δούμε γενικότερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ζήτημα για το πώς αντιμετωπίζεται η διάκριση των αθλητών, πώς επιβραβεύεται η προσπάθεια και πώς πραγματικά πριμοδοτείται σε σχέση και με την απώλεια χρόνου που έχουν από την ενασχόλησή τους με τα αθλήματα έναντι των συμμαθητών τους, που μπορεί να έχουν τις ίδιες ικανότητες, αλλά αφιερώνουν όλο το χρόνο τους στην προετοιμασία για τις εξετάσεις. Αυτό πρέπει να γίνει χωρίς να δώσουμε λάθος μηνύματα και για τον αθλητισμό και για την παιδεία.
    Συνεπώς, θα πρέπει να δούμε πώς μπορεί να επανεξεταστεί όλο το πλαίσιο με το οποίο θα ενισχύεται η δυνατότητα σε αυτούς τους αθλητές –μαθητές που διακρίνονται να έχουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    Γενικά, πρέπει να δούμε και πώς θα αποφύγουμε φαινόμενα κατάχρησης αυτών των προνομίων και σίγουρα κάποιες περιπτώσεις στις οποίες ενδεχομένως, όλα αυτά που καλούμαστε να επιβραβεύσουμε, να απαιτούν μεγαλύτερο έλεγχο και προσοχή.
    Θα δούμε και ειδικότερα ζητήματα που υπάρχουν σχετικά και με προτάσεις που ήδη έχουν γίνει για τον αριθμό των σωματείων των χωρών που συμμετέχουν σε μία διοργάνωση, τον αριθμό των αθλητών, τις κατά περίπτωση προβλεπόμενες διακρίσεις, την αναδρομικότητα στην ισχύ των διατάξεων, ιδιαίτερα για τους Ολυμπιονίκες του Λονδίνου, αλλά και άλλα ζητήματα, όπως η επέκταση αντίστοιχων ρυθμίσεων που να αφορούν και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες και το θέμα για το οποίο έγινε συζήτηση στην Επιτροπή -και φαίνεται ότι μας απασχολεί όλους- αναφορικά με την επιβράβευση και τον τρόπο κατηγοριοποίησης των διακρίσεων των πανελλήνιων αγώνων και ιδιαίτερα των σχολικών αγώνων, όπου το πλαίσιο πρέπει να είναι αυστηρότερα ελεγχόμενο.
    Θα ήθελα να επανέλθω και να προσθέσω την πρόταση για ιδιαίτερες, πέραν του αθλητισμού, περιπτώσεις που πρέπει να τύχουν και αυτές κάποιας ουσιαστικής επιβράβευσης, όπως η Μαθηματική Ολυμπιάδα ή περιπτώσεις ανάλογες αυτής, του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού για Νέους Επιστήμονες, που συζητήσαμε και έχει κατατεθεί και σχετική πρόταση-προσθήκη.
    Επίσης, είναι ενδιαφέρουσες οι διατάξεις, όπου έγινε και πολλή συζήτηση, για την ειδική αγωγή. Εμείς μένουμε στην ανάγκη να υπάρξουν άμεσα λύσεις με την αξιοποίηση της χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ, όπως έχει αναφερθεί από τον κύριο Υπουργό. Θα πρέπει, πάντως, σύντομα να έχουμε έναν ευρύ και ουσιαστικό διάλογο και αποφάσεις για μόνιμες λύσεις, για ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που θα καλύπτει τις ανάγκες αγωγής, εκπαίδευσης και κατάρτισης γι’ αυτή την κατηγορία.
    Για την περίπτωση των σχολικών συμβούλων υπήρξαν ορισμένα σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν στην κατ’ άρθρον συζήτηση, όπως υπηρεσιακά, τρόπος αμοιβής κ.ο.κ.
    Υπήρξαν πολλές και ενδιαφέρουσες απόψεις, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από τους εκπροσώπους των φορέων που μας προβλημάτισαν και πάντα λαμβάνονται υπ’ όψιν απ’ όλους μας. Έχουμε, επίσης, τις δεσμεύσεις του κυρίου Υπουργού ότι ο κρίσιμος και ευαίσθητος τομέας της παιδείας δεν θα αφεθεί στην τύχη του. Είμαστε εδώ, παρακολουθούμε, συμμετέχουμε και περιμένουμε τις πρωτοβουλίες του.
    Κλείνοντας, θέλω να πω ότι επί της αρχής συμφωνούμε με το προτεινόμενο από το Υπουργείο Παιδείας νομοσχέδιο. Ωστόσο, στη συζήτηση κατ’ άρθρον που θα ακολουθήσει θα τοποθετηθούμε ειδικότερα σε συγκεκριμένα ζητήματα, προτείνοντας επιμέρους βελτιώσεις που μπορούν να συνεισφέρουν στην καλύτερη εφαρμογή ορισμένων διατάξεων, αλλά και που συμπληρώνουν ορισμένες άλλες διατάξεις.
    Σας ευχαριστώ πολύ.»
    Επιστροφή
     Αρχείο Ειδήσεων Ιανουαρίου 2013
    Συνεδριάζει τη Δευτέρα το Δ.Σ. Άρτας
    Παρατείνεται η έκθεση γλυπτικής "Η Πομπή" στη Δημ. Πινακοθήκη Άρτας
    Κ.Ο. ΚΚΕ Άρτας: «Η αυταρχική κατρακύλα φανερώνει ταραχή για το ταξικό κίνημα»
    Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Άρτας για τις κινητοποιήσεις στο μουσικό σχολείο Άρτας
    Στο πλευρό του μουσικού σχολείου Άρτας η « Λαϊκή Συσπείρωση »
    ΑΔΕΔΥ: Παρεμβάσεις και δράσεις για την Υγεία
    Αυτόνομη Παρέμβαση Υγειονομικών: «Απεργούμε και διαδηλώνουμε για την Υγεία»
    Την Παρασκευή η εναρκτήρια συνάντηση για το έργο ADRIATIC-ROUTES
    Στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση του Τελ Αβίβ θα μετάσχει η Περιφέρεια
    Νέες δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης από το Δήμο Αρταίων
    Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα της Κοινωφελούς Εργασίας στο Δήμο Αρταίων
    Βιωματικό εργαστήριο με καλεσμένο τον Γ. Καλπούζο
    Ερώτηση για τα προβλήματα στον κλάδο των εσπεριδοειδών
    Σε νέα συνεδρίαση το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Αρταίων
    Αρχείο Ειδήσεων
    Τετάρτη
    22 Σεπτεμβρίου 2021
    Ανατολή 7:12 - Δύση 19:24
     Καιρός

    Αίθριος
       Πρόβλεψη καιρού
     Amvrakia Fm 91.9

    Τουριστικές πληροφορίες
    26810 74615
     Στατιστικά
    Έχουμε 9 επισκέπτες συνδεδεμένους
    Σήμερα556
    Χθες675
     Αναλυτικά